Serwisy i przeglądy
Serwisy i przeglądy

Serwis AED ma zapewnić prawidłowe działanie defibrylatora w sytuacji zagrożenia życia. Utrzymywanie tych urządzeń w sprawności spoczywa na właścicielu, ale nie jest zadaniem ani trudnym ani zbyt kosztownym, wymaga jednak pewnej uwagi i dyscypliny. Z pomocą przychodzą same urządzenia, które wyposażono w systemy testujące poprawność działania. Firmy sprzedające AED oferują niekiedy także usługi pomagające w kontrolowaniu stanu urządzeń. Niemniej jednak w każdym przypadku właściwa obsługa serwisowa zaczyna się od regularnego monitorowania sprawności AED.

 

Monitorowanie sprawności AED

 

Wszystkie AED przeprowadzają autotesty sprawdzające pracę swoich podzespołów. Najlepsze robią to codziennie, a nawet kilka razy dziennie, inne wykonują takie testy raz w tygodniu. Reakcją defibrylatora na błąd jest świetlny i/lub dźwiękowy sygnał alarmowy, który powinien zostać przez kogoś dostrzeżony lub usłyszany. Jeśli jednak AED znajduje się w zamknięciu lub w hałaśliwym środowisku, a do tego nie jest regularnie wizytowane, nikt takiego komunikatu o błędzie nie odnotuje i nie zareaguje we właściwy sposób (wymieniając zużyte lub przeterminowane akcesoria, bądź odsyłając sprzęt do serwisu w razie awarii). Brak tych czynności może spowodować, że urządzenie nie zadziała w momencie, w którym jego użycie będzie decydowało o czyimś życiu. Z naszych doświadczeń wynika, że średnio co drugi defibrylator nie przechodzi regularnej kontroli stanu. Regularną, co oznacza przynajmniej jedną wizytę tygodniowo w celu sprawdzenia na miejscu czy AED nie komunikuje błędu. Niewielki odsetek urządzeń na rynku jest wyposażony w system umożliwiający przekazywanie ewentualnych błędów zdalnie i– podgląd statusu na odległość. Na szczęście z roku na rok wzrasta świadomość, że dostęp do AED polega nie tylko na instalacji urządzenia, ale przede wszystkim na zapewnieniu jego stałej gotowości. Co za tym idzie powiększa się ilość defibrylatorów objętych zdalnym monitoringiem stanu.

 

 

KONTAKT

 

 

Zdalny monitoring

 

W zależności od możliwości instytucji kupującej AED, można wybrać jeden z kilku wariantów monitorowania urządzenia. Pierwszym z nich jest samodzielna kontrola nabywcy – w takim przypadku zalecamy co najmniej cotygodniowe sprawdzenie statusu komunikowanego przez AED i kontakt z nami w sytuacji, gdy urządzenie będzie zgłaszało błąd (najczęściej wywołany upływem terminu ważności elektrod lub rozładowaniem baterii). Innym wariantem jest zapewnienie urządzeniu zdalnego monitoringu, dzięki któremu można sprawdzać status AED on-line. Dodatkowo możliwe jest otrzymywanie alarmów SMS w przypadku zmiany tego statusu. Tu również w razie otrzymania informacji o błędzie, prosimy o niezwłoczny kontakt w celu wymiany przeterminowanych lub zużytych elementów lub w celu zdiagnozowania usterki. Najbardziej rozbudowany pakiet to taki, w ramach którego pełna obsługa serwisowa jest w naszych rękach. W tym przypadku nabywcy przekazany zostaje dostęp do informacji o statusie urządzenia. Po naszej stronie leży natomiast monitorowanie stanu oraz reagowanie na wszystkie zgłaszane błędy, a także wymiana akcesoriów eksploatacyjnych. 

 

Przeglądy okresowe

 

Warto nadmienić, że niektórzy producenci wymagają prowadzenia okresowych przeglądów serwisowych, koniecznych dla utrzymania gwarancji na urządzenie. Jest jednak wiele AED wysokiej jakości, dla których nie ma potrzeby wykonywania rutynowych czy prewencyjnych kontroli. Serwis jest wykonywany tylko wówczas, gdy urządzenie zgłasza błąd inny niż wynikający z kwestii zużycia akcesoriów eksploatacyjnych (elektrod lub baterii). W przypadku konieczności oddania nam urządzania do sprawdzenia, każdorazowo oferujemy właścicielowi defibrylatora przekazanie na czas serwisu zastępczego AED, który zapewni ciągłość działania systemu bezpieczeństwa w danym miejscu.

 

 

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Zadzwoń do nas! 604 887 112
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium