Dobre praktyki dotyczące obsługi każdego AED:
- Co najmniej raz w tygodniu podejdź i sprawdź czy wszystko jest ok.
Nawet jeśli AED posiada zainstalowany zdalny monitoring, warto regularnie potwierdzać, że wszystko działa. - Pamiętaj, że elektrody i bateria mają ograniczoną datę przydatności.
Warto wpisać daty końca przydatności tych części do kalendarza albo od razu zlecić pracownikowi odpowiedzialnemu za AED zamówienie wizyty serwisowej lub wymiany części w tym terminie. - Wiedza bez praktyki z czasem ulatuje – umów szkolenie przypominające.
Serdecznie polecamy wprowadzenie cyklicznych szkoleń z pierwszej pomocy z użyciem AED dla pracowników. Nawet ratownicy medyczni, którzy regularnie mają do czynienia z koniecznością udzielania pomocy, potrzebuję odbywać kursy przypominające. - Na widoku z dostępem dla każdego.
To, gdzie umieścisz AED wpływa na czas, w jakim zostanie ono użyte do udzielenia pomocy. Niech będzie to miejsce ogólnodostępne i widoczne. - Jeśli AED został użyty, konieczna jest przynajmniej wymiana elektrod.
W razie użycia absolutnie niezbędna jest wymiana elektrod. Jeśli zależy Ci na zgraniu raportu z akcji i sprawdzenie poziomu baterii oraz ogólnego stanu urządzenia, możesz odesłać je do nas – dostarczymy Ci sprzęt zastępczy na czas tych czynności. - Skontaktuj się z nami jeśli urządzenie komunikuje jakiś błąd.
Jeśli urządzenie piszczy lub przestało sygnalizować gotowość, wyprzedź nasze działania i skontaktuj się z nami najszybciej jak to możliwe – pomoże to przywrócić sprawność sprzętu w najkrótszym możliwym czasie. - Wyznacz osobę, która będzie odpowiedzialna za monitoring urządzenia.
Kto miał się tym zajmować? To ważne, aby odpowiedź na to pytanie była jasna. Kontrola AED nie zajmuje dużo czasu, a wskazanie osoby odpowiedzialnej zdecydowanie ułatwia monitorowanie i ewentualny serwis sprzętu.
Aby pomóc uratować życie, AED musi być sprawny i dostępny!